We wpisie Neuronowe Pola Radiacyjne (NERF) testowaliśmy między innymi generowanie modelu 3d na podstawie Neuronowego Pola Radiacyjnego. Model wynikowy na podstawie zebranego materiału filmowego nie prezentował wysokiej jakości.
Rekonstrukcja 3d metodą Poissona tworzy nadmiarowe „kołnierze” oraz ubytki w modelu. Zastosowano drugą wolniejszą metodę TSDF tworząc znacznie czystszy model. W związku z tym będzie to główna metoda tworzenia modeli 3d.
W celu zwiększenia ilości informacji dla modelu SI celem stworzenia lepszego modelu 3d zmniejszono zoom kamery z 1 do 0.6 zwiększając pole widzenia kamery oraz zastosowano kilka różnych metod kamerowania obiektu.
Kamerowanie po ścieżce kołowej wokół obiektu z różnymi kątami nachylenia kamery.

Model wynikowy.
Kamerowanie obiektu od góry do dołu co określony kąt.

Model
Ze względu na wysoką intensywność światła słonecznego tekstury po oświetlonej stronie modeli nie mają szczegółów bo zostały „prześwietlone”. Modele tworzone na podstawie NERF są wrażliwe na intensywność światła słonecznego jak i na rodzaj kamerowanej powierzchni (odbijające światło powierzchnie takie jak metal są dla SI problematyczne).
Trzecia próba przy umiarkowanym świetle ze ściślejszym pokryciem obiektu .

Filmy były kręcone kamerą wbudowaną w Smartfon Realme GT Neo2 z użyciem ultra stabilizacji w rozdzielczości Full HD.

Aktualizacja wpisu
Tworzenie nadmiarowych powierzchni oraz ubytków podczas eksportu modelu 3d metodą poissona spowodowane było trenowaniem modelu z pominięciem normalnych. Model został wytrenowany metodą nerfacto z uwzględnieniem normalnych poleceniem:
ns-train nerfacto --pipeline.model.predict-normals True --data data/smok3
Następnie model został wyeksportowany do modelu 3d metodą Poissona z uwzględnieniem normalnych, tworząc w ten sposób najlepszy jakościowo model 3d. Obliczenie normalnych wydłuża czas trenowania modelu z 1:05 do 1:20 godziny.
Należy przy tym pamiętać, iż metoda Poissona tworzy ubytki przy zbyt małym obszarze przycięcia. Aby pozbyć się ubytków skala obcięcia we wszystkich płaszczyznach powinna wynosić 3 i więcej. Przykład poniżej. Nadmiarowe artefakty oraz tło mogą być potem usunięte w programie do obróbki grafiki 3d np. Blender.
Dodaj komentarz